Reklamation & Kvalité

16 november, 2017 |

CEO Small

IMEX följer och leverera enligt ABM07, Allmänna bestämmelser för köp av varor i yrkesmässig byggverksamhet.

Vi vet alla att det ibland händer det oundvikliga och det kan vara en felaktig produkt. Även om våra system och produkter testas strängt, är vi fortfarande underbara människor, alltid lärande. Om du har en fråga eller tror att en produkt kan vara defektiv, ring mig på direkttelefon 0303-248295 och vänligen ladda ner formuläret nedan och skicka det till mig. Jag tar ansvar och kommer att behandla det med prioritet.

Reklamationsblankett

Läs mer om ABM07

 

För företag inom byggbranschen är ABM07 standarden. För totalentreprenad gäller ABT 06. Det allmänt accepterade förfarandet är att ett totalentreprenör med klagomål först och främst bör kontakta sitt eget entreprenadförsäkringsbolag för att lösa problemet. Det är dem som har skrivit avtal med fastighetsägare eller projektansvarig. När problemet har lösts genom försäkringsbolaget, bör försäkringsbolaget, om de har bevisat var felet ligger, kontakta försäkringsbolag för företaget med den felaktig produkt för att undersöka och lösa mellan sig. På grund av denna process rekommenderas vi att inte ta fullt ansvar, även om problemet verkar litet till i början. Som vi vet kan påståenden ibland bli mycket stora, även efter att vi antar att problemen har lösts tillfredsställande. Tänk hållbarhet, tänk rätt och löser rätt.

Läs mer om ABT 06

”We want your help to continously improve IMEX and our team. Our core values are the 3 C’s…Courage, Care and Consistency”

Anthony Fishwick
Direkt 0303-248295
                 

 ____________________________________________________________________________________________________________